Pipedrive’i arendusosakonna äri- ja arendusmudelid
Pipedrive’i puhul on tegemist lihtsa tarkvara kui teenus ärimudeliga. Kliendid saavad kasutada tarkvara tasudes toote kasutamise eest igakuiselt või kord aastas. Valida on võimalik kolme erineva plaani vahel - odavamast ja väiksemate funktsionaalsustega kuni kallima ja keerukamate funktsionaalsustega lahendusteni.
Arendusorganisatsioon on ise suur, toimides pigem “lamedalt” ehk on vähe hierarhiat ja arendajatel palju iseseisvust. Seda iseseisvust aitab tagada tribe’ide ja missioonide kasutamine tööde planeerimisel ja läbiviimisel. Pipedrive’is kasutusel olem mudel on kohandatud Spotify mudelist. Sellest saab lähemalt lugeda siit: LINK.
Selline missioonidel ja tribe’idel põhineva arendusmudeliks on agiilne arendus. Sprintide asemel on missioonid, kuid alles on siiski regulaarsed stand-up’id. Missioonid koosnevad arendajatest, tootejuhist ja disaineri(te)st. Tribe’ ei juhi arendustiimi juht üksi. Temaga töötavad kõrvuti coach’id, kes võtavad juhilt töötajate emotsionaalse toe ja enesearenduse poole toetamise üle.
Tänu suurele kliendibaasile ning arendustiimile saab Pipedrive lubada endale mitmeid samaaegseid A/B testimisi, mis aitavad kiirelt toodet paremaks ja kasutatavaks muuta.
Kommentaarid
Postita kommentaar