Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 

Kasutatavus


Negatiivne näide: Viimasel ajal seoses jõuluostudega hakkas silma Jysk.ee imetabaselt kohutav e-pood. Iseenesest on tore, et e-poe kasutamise võimalus on, kuid kaupmees on teinud pisut kehvi valikuid kujunduses ja selles, mis infot iga toote juures kuvatakse.

  1. Menüü jaoks on kulutatud liiga palju ruumi. Esiteks võiks olla info kas ühel real, dünaamiline või lihtsalt väiksemate vahedega. 

  2. Vajaliku infot ei kuvata. 

  3. Selleks peab minema kursoriga toote “kaardile”. 

  4. Selleks, et näha lisainfot, tuleb kerida lehte edasi nii palju, et toote pilt enam väga hästi ekraanile ei mahu. 

  5. Liiga palju on otsustatud kuvada infot, mida saaks paigutada väiksemalt või ikoone kasutades. 


Positiivne näide: Selleks näiteks valisin Google ja usun, et see ei vaja palju selgitamist.
Google’t kasutades tead sa kohe, kus mida teha (1). Google on suutnud oma otsingulehe endiselt hoida puhta ja reklaamivabana (2) ning Google Chrome kasutajatel piisab otsingumootori kasutamiseks kirjutada otsing lihtsalt aadressireale (3). 



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

Arvutid ja paragrahvid I: tants intellektuaalomandi ümber